مسجدومرکزفرهنگی حضرت ولی عصرعلیه السلام

تبلیغات اسلامی شهداء پویاشهر(پوده)

مسجدومرکزفرهنگی حضرت ولی عصرعلیه السلام

تبلیغات اسلامی شهداء پویاشهر(پوده)

مسجدومرکزفرهنگی حضرت ولی عصرعلیه السلام
بسم الله
نمایی ازبنای خیری که مرحوم حاج حیدرعلی دهقانی وحاجیه خانم اللهیاری به توفیق الهی وباکمک عاشقان قرآن وعترت علیهم السلام از خود بجای گذاشتند.روحشان شادورحمت الهی قرینشان
(وفات1391و1392) .(مسجد حضرت ولی عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف ـ پوده)
آخرین نظرات
  • ۳۰ مرداد ۹۷، ۱۸:۲۸ - موزیلاگ ..
    تشکر (:

بسم الله

به مناسبت عید سعید فطر(۱)
بسم الله الرّحمن الرّحیم و الحمد لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و علی آله الطّیّبین الطّاهرین المعصومین الهداة المهدیّین المنتجبین سیّما بقیّة الله فی الارضین.
تبریک عرض میکنم به همه‌ی حضّار محترم ــ مسئولین محترم دستگاه‌های مختلف کشور ــ و به همه‌ی ملّت ایران، این عید سعید را؛ همچنین تبریک عرض میکنم به میهمانانمان که در اینجا هستند ــ سفرای کشورهای اسلامی ــ و به همه‌ی ملّتهای مسلمان. امیدواریم ان‌شاءالله این عید، به معنای واقعی کلمه، برای همه‌ی امّت اسلامی عید باشد، مایه‌ی شادی باشد، مایه‌ی برکت باشد.

من اوّلاً لازم میدانم بار دیگر اشاره کنم به فضای معنوی ممتاز ماه رمضان در کشورمان. تأکید برای این است که ما قدر بدانیم و این فضای معنوی را حفظ کنیم. این جلسات دعا و تضرّع و نمازهای جماعت و مساجد آباد و کمکهای مؤمنانه‌ای که مردم میکنند و افطارهای در مساجد و در خیابانها؛ یعنی هم از جنبه‌ی معنوی حقیقتاً مردم در این ماه رمضان برجستگی نشان دادند، با تلاوت قرآن و [غیره]، هم از جهت اجتماعی، با کمکها و کارسازی‌های برای مردم و کمک به محرومان و [مانند اینها]، هم از جهت سیاسی؛ این راه‌پیمایی‌ای که در روز قدس انجام گرفت، یک حرکت سیاسی بین‌المللی شگفت‌آفرین بود. کجا چنین چیزی را میشود پیدا کرد؟ امسال در روز قدس، آن‌طوری که افراد آشنا و کاربلد اطّلاع دادند، به معنای واقعی کلمه یک خروش عمومی در کشور بود؛ جمعیّت‌های متراکم، بیش از سالهای گذشته. اینها واقعاً جای تشکّر دارد. بنده‌ی حقیر واقعاً از ملّت عزیزمان به خاطر پیشگامی و پیشروی در همه‌ی این عرصه‌های مختلف، صمیمانه تشکّر میکنم.

 امّا تشکّر زبانی کافی نیست. شما برادران و خواهران عزیزی که اینجا هستید، اغلب جزو مسئولان دستگاه‌های مختلفید ــ چه دستگاه‌های دولتی، چه مربوط به قوّه‌ی قضائیّه، چه مربوط به قوّه‌ی مقنّنه، چه مربوط به روحانیّت و تبلیغات دینی، چه مربوط به مسائل نظامی ــ اغلب حضّار محترم، مسئولین کشور هستید؛ از این ملّت باید تشکّرِ عملی کرد. همین مطالبی که آقای رئیس‌جمهور فرمودند، بنده صد درصد تأیید میکنم؛ یعنی همین کارها باید انجام بگیرد؛ باید برنامه‌ریزی بشود، باید پیشرفت بکند. خب بحمدالله مسئولین احساس مسئولیّت میکنند ــ این را انسان میفهمد، انسان میبیند ــ و تلاش میکنند؛ این تلاش را ادامه بدهند و از همه جهت منضبط کنند.

حوادث غزّه چیزی نیست که انسان بتواند بدون تعرّض به آن و توجّه به آن از مسائل این ایّام و این عید و این ماه رمضان عبور کند. حقیقتاً مسئله‌ی غزّه، امروز یک مسئله‌ی مهمّی است؛ رأس مسائل دنیای اسلام است. همه باید واقعاً در این زمینه احساس مسئولیّت کنیم. دل ملّتها همراه است، حتّی غیر مسلمانها. شما می‌بینید دیگر این راه‌پیمایی‌ها و تظاهراتی را که در دنیا به نفع فلسطینی‌ها و مردم غزّه و مظلومان این منطقه اتّفاق می‌افتد، این راه‌پیمایی‌ها هم، بی‌سابقه است؛ در هیچ کدام از قضایای [مختلف] این‌چنین چیزی ما سراغ نداریم. اینکه در آفریقا، در آسیا، در اروپا، در خود کشور آمریکا مردم بیایند در خیابانها به نفع مردم فلسطین شعار بدهند، در طول این ده‌ها سالی که غصب فلسطین اتّفاق افتاده بی‌سابقه است. پس پیدا است یک کار جدیدی دارد انجام میگیرد؛ یک تحوّل جدیدی در عالم اسلام دارد به وقوع میپیوندد؛ یک حادثه‌ای دارد اتّفاق می‌افتد؛ باید به این توجّه کنیم.

اینکه مسئله‌ی فلسطین بشود مسئله‌ی اوّل، در کجا؟ در لندن، در پاریس، در کشورهای اروپایی، در واشینگتن، چیز کوچکی نیست. تسلّطی که صهیونیست‌ها در طول این سالها بر دستگاه‌های رسانه‌ای دنیا داشتند، چیزی نیست که اجازه بدهد به نفع فلسطین و علیه آنها صدایی پخش بشود؛ امروز این صدا در همه‌ی دنیا دارد پخش میشود. پول هم خرج میکنند، فریاد هم میزنند، دفاع هم میکنند، [امّا] مردم دنیا علیه اینها هستند، مخالف صهیونیست‌هایند. اینها مسائل مهمّی است؛ باید با چشم عبرت به اینها نگاه کرد. یک حادثه‌ای دارد اتّفاق می‌افتد.

همه باید به وظایفشان عمل کنند؛ [امّا] دولتها انصافاً به وظایفشان عمل نمیکنند. حالا دولتهای اروپایی را که من در نماز اشاره کردم؛(۲) بعضی از آنها گاهی حرف میزنند ــ آن هم نه یک حرف محکم و قوی ــ یک چیزی به ‌عنوان اینکه چرا این کار را میکنید، لکن در عمل مطلقاً اثری از دولتها دیده نمیشود بلکه بعکس، کمک میکنند. آمریکا کمک میکند ــ کمک تسلیحاتی، کمک مالی، کمک سیاسی ــ انگلیس کمک میکند، بعضی کشورهای دیگر اروپایی کمک میکنند؛ لکن تأسّف‌بارتر این است که بعضی کشورهای اسلامی هم به رژیم صهیونیستی کمک میکنند! کِی؟ آن وقتی که مشغول کشتن بچّه‌ها و زنها و کودکان است؛ این به نظر من اصلاً قابل فهم نیست، امّا متأسّفانه دارد اتّفاق می‌افتد.

کمک به رژیم صهیونیستی از طرف کشورهای اسلامی، خیانت است؛ خیانت به امّت اسلامی است. خیانت به خودشان هم هست؛ برای خاطر اینکه دارند با این کار دستگاه‌های رو به ضعف صهیونیستی را تقویت میکنند و این تقویت به ضرر خودشان هم تمام خواهد شد. صهیونیست‌ها وقتی وارد کشوری بشوند این‌جور نیست که به نفع آن کشور کار بکنند؛ وقتی نفوذ کردند، مثل پشه خون آن کشور را به نفع خودشان میمکند. کمک به رژیم صهیونیستی، کمک به نابودی خودشان است؛ امّت اسلامی هم که به جای خود محفوظ. باید این را متوقّف کنند. این پیشنهاد قبلی ما بوده، الان هم پیشنهاد حتمی ما است: دولتهای اسلامی رابطه‌شان را ــ رابطه‌ی اقتصادی را، رابطه‌ی سیاسی را ــ با رژیم صهیونیستی قطع کنند؛ لااقل به طور موقّت! تا وقتی که این جنایت را اینها دارند انجام میدهند رابطه‌ها قطع باشد، کمکی نشود، ارتباطی وجود نداشته باشد. این توقّعِ از دولتهای اسلامی است؛ فقط هم توقّع ما نیست؛ توقّع ملّتهای مسلمان است. اگر الان در کشورهای اسلامی همه‌پرسی کنند، بدون تردید همه نظر میدهند به اینکه دولتهایشان بایستی با رژیم صهیونیستی قطع رابطه کنند؛ در این تردیدی نیست. امیدواریم ان‌شاء‌الله خدای متعال همه‌ی ما را بیدار کند؛ ما را به وظایفمان آشنا کند؛ ما را قادر بر انجام این وظایف قرار بدهد.

مجدّداً عید را به همه‌ی شما تبریک عرض میکنم؛ امیدوارم ان‌شاء‌الله برکات ماه رمضان، برکات عید برای ملّت عزیزمان، برای مسئولین محترممان و فعّالان گوناگون بخشهای مختلف ماندگار باشد و همه استفاده کنند، و ان‌شاء‌الله بزودی آثار موفّقیّت و پیشرفت را، هم در عرصه‌ی داخلی، هم در عرصه‌ی خارجی به چشم مشاهده کنیم.

والسّلام علیکم و رحمة‌الله و‌ برکاته
 
در ابتدای این دیدار، حجّت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی (رئیس‌جمهور) مطالبی بیان کرد.
ر.ک: خطبه‌های نماز عید سعید فطر (۱۴۰۳/۱/۲۲)
۰۳/۰۱/۲۲
مجتبی دهقانی پوده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی